Kom ihåg mig?

Telias kundtjänst! Ett skämt?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-06, 00:50 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Problemet med kundservice är att dom verkar anställda världens idioter endast.

Men har som egen policy att aldrig ringa till någon kundtjänst, bortkastad tid som man inte får betald för.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-06, 02:08 #2
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Alltså det är helt otroligt! Satt och chattade med en supporter från tele2 idag:

Citat:
Jag: Hej! Min DSL kabel verkar inte gå att få ut från adaptern i telefonjacket..
Den är av märket SpeedTouch.

[Det tar cirka 2 minuter innan det händer något]

Hon: Du får ringa till vår support på detta nummer 0772-25 25 25.

Jag: Men jag har ju pratar med dem igår, och vill nu ha ett enkelt svar från dig vad som kan vara problemet, och om det ens ska gå att ta ur kabeln ur adaptern? Tar liksom 30 minuter eller mer att kontakta dem och för en sådan här enkel fråga!

Hon: Men det här är en kundservice chat

Jag: ok
Ibland blir man så trött på dem.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-06, 02:28 #3
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av Menox Visa inlägg
Alltså det är helt otroligt! Satt och chattade med en supporter från tele2 idag:



Ibland blir man så trött på dem.

Tycker hon/han gjorde helt rätt. Du gick in på deras kundservice chatt och inte teknisksupport. Vill man ha hjälp med något tekniskt så kan man kontakta rätt support. Rätt ska vara rätt.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-06, 16:06 #4
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Problemet med kundservice är att dom verkar anställda världens idioter endast.

Men har som egen policy att aldrig ringa till någon kundtjänst, bortkastad tid som man inte får betald för.
Ja det kan man förstå Jag ringde en gång till dig och blev bara hänvisad till mail...
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-06, 16:16 #5
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar Visa inlägg
Ja det kan man förstå Jag ringde en gång till dig och blev bara hänvisad till mail...
Fast beror ju lite var det gäller, vissa ärenden är ju mail enda och vettiga lösningen att ta det över.

Men hade du ringt och haft problem med ditt bredband eller frågor om det så hade du inte blivit hänvisat till mail.

Men hade du velat haft statiska IP till ditt bredband så blir du hänvisad till mail då det är något som inte kan fixas direkt och att du ändå ska få IP nummer.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017