Kom ihåg mig?

Telias kundtjänst! Ett skämt?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-06, 01:13 #1
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Supportnissar kan vara roliga, dock farlig utsatt arbete att svara på frågor i en chatt

Själv hade jag en dust med HP nyligen, en rätt ny burk hemma som dog helt, en hemmaburk ala compaq så ringer deras vanliga support för att felanmäla och få skicka iväg den. Kort sammanfattat löd den ungefär såhär:

Jag: Hej jag har en Compaq presario xxx med serienummer xxx som dött, hur går vi tillväga för att skicka in den?
Support: Vad får du för fel?
Jag: Den är stendöd.
Support: Okej, jag behöver veta vad du får för felkod när du försöker starta.
Jag: Nej men alltså, den är död. Får inga fel, ingen bild...
Support: Jag behöver din hjälp att felsöka datorn annars kan vi inte ta emot den.
Jag: Det kan vara något så enkelt som nätdelen som gett upp eftersom den är död! Men det är nog eran sak att avgöra.
Support: Okej, kan du starta den nu och säga vad som händer.
Jag: Den är nerpackad, inte inkopplad och som sagt den är död!
Support: Du måste göra som jag säger annars kan vi inte felanmäla...
Jag: ...
Support: Nå?
Jag: Okej fint! Jag måste packa upp datorn, koppla in den och så... Tar nog 15-20 min, du får vänta så länge!
Support: Okej.

Så fortsatte jag arbeta med dagens mailskörd i ~20 minuter med suppportnissen på hold.

Jag: Sådär, den startat inte. Helt svart, ingen felkod.
Support: Okej då skickar vi en fraktsedel så får vi ta in den på servce.

Tänk vad enkelt det kan vara inbland Men man får väl den support man betalar för.
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-06, 01:44 #2
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelB Visa inlägg
Jag: Sådär, den startat inte. Helt svart, ingen felkod.
Support: Okej då skickar vi en fraktsedel så får vi ta in den på servce.
Som sagt, det är viktigt att följa manualen. Ibland blir det dock bara patetiskt...
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017