FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Undrar om någon vet ett Antivirusprogram som verkligen fungerar? Sedan igår så har jag blivit stormad utav massor med errormeddelanden som varnar för infekterade filer. Jag vet att det inte kan stämma, eftersom att vad jag än gör så stänger programmet på något sätt ner processen/programmet. Jag kunde t.ex inte använda Google Chrome, eller ens aktivitetspanelen. Jag kunde heller inte utföra någon aktivitet inne i Kontrollpanelen för de filer/processer som används vid aktivitet inne i Kontrollpanelen var "infekterade" och stängdes ner. Min dator har med andra ord virus. Detta program kallas sig "AV security suite". Men jag har även andra program som jag misstänker är virus. Bland annat PC Confidential. Eller ja, jag har fått bekräftat att det är ett virus utav olika hemsidor. Efter att ha laddat ner rkill, och sedan gjort en återställning till en tidigare tidpunkt så verkar AV Security suite vara borta, men som sagt jag är långt ifrån säker och det finns virus kvar. Nåväl. Det jag letar efter är alltså ett AntiVirus program som utan problem kommer hitta dessa virus, och fler som jag inte har upptäckt, och sedan utan problem radera dem. Jag är absolut beredd att betala för ett program som kan fixa detta. Jag har följt de instruktioner som finns på "Hur du tar bort viruset"-sidor, men jag tror inte att det kan hjälpa mig särskilt långt. Vill ha ett seriöst och pålitligt AntiVirusprogram. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
En redan virusinfekterad dator skulle jag inte lita på. Jag skulle börja med att blåsa hela disken och installera om Windows (antar att du har det då du snackar om virus) och sedan installera något av de större och mer kända antivirusprogrammen, ex. Eset NOD32.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja jag har Windows. Problemet är att jag sitter på en bärbar dator och jag fick inte mig någon CD. Windows Vista.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Då har du antagligen ett program som du kan köra i din dator för att återställa den, eller trycker in någon tangent under uppstarten. Det är också lite olika procedurer för olika märken. Kolla igenom startmenyn om du hittar något som heter recovery eller factory reset eller liknande. Annars kan du starta om datorn och kolla om det står något om det och en tangent (f1 etc.) du kan trycka ner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan Menox
Gå in på http://blogg.tkj.se/ där hittar du nog de bästa gratis program som finns ute. //Lennart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kör du stöldgods??
Om inte, det står tydligt i de papper som kommer med datorn att cd inte följer med. Kan du läsa? Då kunde du läst att du ska köpa blanka cd-skivor och skapa en egen windows-skiva. *** AVG Antivirus fungerar. http://free.avg.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gratis: AVG
Bra och billigt: AVG även här (googla på avg AND coupon) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ladda hem Trend HouseCall och kör genomsökningen i Felsäkert läge med nätverk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |