FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag trodde transportbranchen hade stenhård konkurrens, men här ser man ett yperligt fint läge där kunderna har ett problem som ingen av branchens stora bolag har kunnat tillfredsställa.
Läge för en ny aktör som alltid försäkrar allt gods i alla lägen. Skillnad för kunden blir att den som skickar något alltid måste ange ett värde som de vill försäkra godset för, om de inte anger något värde så kan man få max 1000 SEK som ersättning. Avsändaren bestämmer alltid vem som ska vara förmånstagare vid en försäkringsskada. Leverans kan ske till mottagarens hemadress (om det är en privatperson) eller till jobbet och det är mottagaren väljer vart leveransen ska ske. Mottagaren bstämmer när på dygnet leverasn ska ske. Både avsändare och mottagare kan registrera sig på en webbsida för att ange sina önskemål. Chaufförerna ringer ALLTID när leverans är på gång. Utlovade leveranstider hålls till 100% annars får kunden pengarna tillbaka på hela fraktkostnaden. Någon som känner sig manad att anta denna utmaning? Senast redigerad av Conny Westh den 2010-05-24 klockan 14:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det går att försäkra i princip allting hos de befintliga fraktbolagen. Problemet är att du som e-butik skulle tappa alla dina kunder om du anlitade ett fraktbolag med sådana förmånliga villkor. Kunden vill nämligen ha snabba och trygga leveranser, men är aldrig beredd att betala för det. Helst vill kunden handla fraktfritt. Går inte det så vill kunden ha en extremt prispressad enhetsfrakt. Hemleverans med försäkrat gods skulle kosta från ca 250 kr och uppåt och det är kunden inte villig att betala. Men jag håller med dig om att fraktbolagen måste skärpa sig. Det är mer regel än undantag att de slarvar bort paket. De måste börja sparka personal som inte sköter sig och kompensera kunden när de klantar sig. Lika mycket för att göra kunden glad, som för att straffa sig själva när saker inte fungerar. Jag tror starkt på självbestraffning inom all företagsverksamhet. Alla kan göra fel, men när man gör fel så ska det göra ont - inte för kunden, utan för företaget som gjorde fel. Jag tillämpar själv det synsättet i mitt eget företag. Och det har visat sig att vi gör färre fel, när vi inte har råd att göra fel (hör och häpna) ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|