FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag och en partner gjorde ett fruktansvärt misstag och anlitade några pakistanier till en hemsida. Vi är nybörjare i branschen och trodde de gav oss ett bra pris, vilket det inte var i slutändan. (xclusive-studios.com för övrigt är deras skitföretags hemsida) De kunde inte följa kontrakt, hade stora kommunkationsproblem och var oerhört oproffesionella (de kunde kalla oss saker som "you are disgusting" och bli upprörda och inte svara i telefon/mail/msn på flera dagar ibland.) Vi hade betalat 80% i förskott och kunde inget göra, de vägrade ge oss pengarna tillbaka. Mitt livs största misstag. Hur som helst så är koden så otroligt rörig och dålig enligt konsulter vi anlitat i efterhand som har försökt fixa den att jag känner att det är nog bäst att bara låta någon koda om hela hemsidan istället för att reparera den för tusentals kronor. Hemsidan är rätt avancerad och har många kritiska funktioner, det är alltså inte bara en "informationshemsida" med lite text här och var. Just nu fungerar hemsidan halvdant men långt ifrån vad vi ville. Jag tror det skulle gå att reparera den men jag vet inte vad det kommer kosta oss, alla konsulter vi anlitat hittills har skrivit om deras kod snarare än redigerat den och varje gång de ändrar något, så produceras det nya buggar på annat håll i koden och detta har blivit en evig ond cirkel. Ni med erfarenhet, vad ska vi göra i detta fall? Hur mycket kan det kosta oss att låta någon göra om hela hemsidan med hjälp av koden vi har? Jag förstår att det är svårt/omöjligt att svara på exakt vad det kan kosta men är det möjligt att man lånar lite av koden och skriver om allting med hjälp av det som finns? Eller ska vi bara fortsätta köra på? Jag känner just nu att jag inte orkar att låta konsulter reparera den mer, det innebär så fruktansvärt mycket jobb för oss att hela tiden testa all funktionalitet och jag har tappat lusten i projektet. Vi har investerat snart 1 år i tid och snart 6-siffrigt i pengar, så snälla vägled oss hur vi ska gå tillväga nu! Vad hade ni gjort i vårt fall? Senast redigerad av aDonis den 2010-05-19 klockan 18:03 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|