FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag anlitade en kille som byggde hemsidan for mitt foretag och koden var rent skrap fick jag reda pa i efterhand. Fick manga mail om att koden var skit m.m sa jag anlitade en byra och stamde foretaget som kodade mitt foretag sida forsta gangen (skrapkoden) och fick x antal hundratusen for det. Men jag vet inte om man kan stamma foretag i Sverige som i USA om dem begar misstag och sa med vardelos kod.
Hoppas ni far ordning pa sidan till slut! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väldigt svårt att skriva kontrakt på "bra kod". Och det är väldigt svårt att övertyga kunder om att man leverera bättre lösningar/kod då okunniga/ovana köpare ofta bara kollar på priset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
"Dålig kod", var det kontraktsbrottet? I så fall känns det otroligt osannolikt att ett skadeståndskrav skulle gå igenom.
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
alltsa: bygga in funktioner som jag vill ha sidan ska funka till 100% nar jag far den i mina hander det andra stamde inte, for kontaktfaltet fungerade inte, mina besokare och medlemmar fick ett felmeddelande varje gang och foretaget ville inte atgarda detta. sa jag fick sjalv lagga upp min e-mail pa kontaktsidan. jag ville ocksa ha https nar man ar inloggad pa sidan men det fick jag inte heller, trots att det stod i avtalet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ursäkta OT, men alltså... Dina besökare har väl bara tillgång till källkoden i webbläsaren, så hur visste de något om att koden var kladdig? Det förstår inte jag? Källkoden kan ju bli kladdig om man t.ex. genererar den med php, kolla bara Googles.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-05-23 klockan 20:58 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|