Kom ihåg mig?

pengarna rullar in, vad göra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-15, 13:58 #9
Nimoores avatar
Nimoore Nimoore är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Nimoore Nimoore är inte uppkopplad
Medlem
Nimoores avatar

Reg.datum: Jul 2006
Tack för info och Conny verkligen intressant om Holdingbolag. kan vara precis vad jag behöver starta upp. Det är nämligen sidoverksamheten vilket är varuförsäljning som ger stora inflöden just nu. Min huvudområde är snarare utveckling av informationstjänster för företag. Det vore t.ex trevligt att kunna bygga upp en lite buffert för att kunna anställa personal. Här skulle jag då kunna ha två bolag som ägs av holdingbolaget. Inget jag har tänkt på, så verkligen toppen info!

Vad jag förstår så kan jag initialt kan ha egen verksamhet i holdingbolaget även om syftet främst är att äga andelar i andra bolag. Så rimligtvis borde jag kunna starta upp holdinbolaget med samma funktionalitet som det företagande jag har idag då, dels en konsultroll dels varuförsäljning. Eller är det något du ej rekommenderar?

Rent praktiskt hur kan jag agera vid bolagsbyte/övergång? Är det möjligt att omvandla min enskilda firma med det kapital som finns för närvarande och stoppa in i aktiebolaget eller måste vinsterna realiseras innan? Just nu ökar vinsten på med ca 80' - 90' i månaden som jag inte behöver privat och även om det kan låta konstigt så känns det inte helt ok att inte veta om jag kan lägga undan pengarna för framtida investeringar eller ej.
Nimoore är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017