FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Får webbhotell skriva att dem är billigaste på vissa domäner t.e.x men egentligen inte är det?
Tycker alla skriver så. t.e.x binero.. "billigaste i världen .se domäner" & "billigast på domäner" vilket inte stämmer(?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.wk.se t.e.x ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
WK 56,25 kr
Binero 59 kr Loopia 139 kr, tillfällig kampanj 19 kr, dock max 100 per person / företag. Tillfälliga kampanjer tycker jag absolut ska tas med i beräkningarna! Surftown ger sig ut på kampanj och skriver ju att de tar "endast 1 kr", till höger här på WN, men inte lyckades jag få det priset utan att beställa webbhotell med! Jag läste inte inledande post, utan rubriken och nästkommande rubriker, ber om ursäkt för att jag gick off-topic. Att ljuga är i sin marknadsföring är inte ok. Rekommendationerna från KO blir i dessa fallet att de ska sluta marknadsföra sig som billigast om de inte är det. KO har ju dock ingen makt direkt... De flesta har olika aspeketer på sitt erbjudande, någon liten text såsom billigast på .se domäner, billigast på domäner, billigast på domännamn. Men vad är billigast, handlar det bara om billigast inköpspris? Loopia har ju t.ex. billigare nästkommande år om man väljer att få fakturan från dem istället för .se. Binero och Loopia har väldigt bra gränssnitt efter domänköp vilket minskar tid för administration, ja, jag tycker inte det är helt uppenbart vad som är billigast i slutänden! Men.. jag hade inte tvekat en sekund att registrera via loopia nu. Här är en dom från marknadsdomstolen angående när ett byggvaruhus påstod att "Ingen är billigare!", http://www.marknadsdomstolen.se/avgo...4/Dom04-28.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Just nu är ju Binero billigast iom att de ger bort .se-domäner gratis.
Jag tycker inte man ska ta med tillfälliga kampanjer då detta kan ge en mycket missvisande bild av marknaden. Vilka regler ska man använda? Ska man få utropa sig som billigast under kampanjen men inte efteråt? Om man säljer domänen för 1:- i en kampanj men kräver att man köper ett webbkonto för 200:- i månaden, är man fortfarande billigast på domäner? Jag är inte intresserad av kampanjer, dessa upptäcker man på andra håll. Jag vill veta vad saker och ting kostar i vanliga fall för att kunna bygga en insikt om vad saker och ting har för priser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
som du säger så räknade jag inte med kampanjer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Binero är gratis (men gäller endast 1 .se-domän) - annars har ju Loopia dragit igång sin julkampanj: 19:- (ink moms) per .se-domän (max. 100 stycken per person/företag) för första året.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men ska en julkampanj diktera vilket företag som är billigast? Varför borde inte Binero isåfall räknas, även om de har en gräns på 1 domän så har ju Loopia en gräns på 100. Det blir hemskt många regler för vad som säger vad som är billigast, något som bara förvirrar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Såvida inte IIS sanktionerar en december/julkampanj för ett ombud betalar dom vanligtvis 120 ex moms per .se-domän - och allt under det priset bör väl isf räknas som kampanj, eftersom det väl får ses som en "lockvara" ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|