Kom ihåg mig?

Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-23, 07:55 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Instämmer! När SAAB underleverantörer ställer om sig, då skapar nya jobb. Se på AGA idag säljer det bara gas, förr i tiden byggde radio och tv apparater. Alltså världen förändras, det som kan ställa om sej snabbast, är det som kan hämta sej snabbast. Länder med stora svarta ekonomier har återhämta sej snabbast ur krisen.

Men det måste också bli billigare att anställa folk i Sverige, annars kommer all produktion att hamna i Asien till sist.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Även om jag håller med dig på det stora hela (inte helt vad gäller LAS dock men det hör knappast hit) och inte vill hjälpa SD-tomtarna i tråden så missar du en sak, Emil. Man kan inte utvisa svenskar

Nu talar du i egen sak verkar det som. Vilka är "vi"? Frågar du mig eller majoriteten av politikerna i riksdagen så får du med all säkerhet inte det svaret. Ditt motargument blir väl det gamla vanliga politikerföraktet som göder SD och andra skämtpartier.

StateCollapse skrev tidigare (möjligt att det var i det raderade inlägget) att vi behöver pengar för att satsa bland annat på jobb. Lösningen på arbetslösheten är inte att skapa en massa kommunala och statliga jobb som inte behövs senare utan bara kostar pengar. Det ligger på hela befolkningens ansvar att skapa jobb åt sig själva och andra och det kommer att vända allteftersom. Flera av de företagare som tidigare livnärt sig som underleverantörer till Volvo och SAAB har hittat nya produkter som inte nödvändigtvis riktar sig till bilindustrin. På så vis tjänar vi pengar på de skapade jobben istället för att förlora men en viss arbetslöshet kommer i princip alltid att finnas. Det är något vi får leva med. En del vill inte jobba, en del vill inte utbilda sig, det sker behovs- och kompetenskravsförändringar hela tiden osv.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 09:04 #2
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Jag hävdar att invandringen har gynnat Sverige och kommer att gynna sverige i framtiden. All den här skräck för invandring är bara komisk. Jag gissar på att en stor andel här på WN har invandrade anfäder några generationer bakåt i tiden.

Flera av våra mest framstående "Svenskar" genom tiderna har varit "invandrare" eller barn till invandrare.

"Invandrare" är dessutom i högre grad egna företagare än "Svenskar", något som desperat behövs för att klara tillväxten.

Att det finns uppenbara sociala problem ska man dock inte sticka under stol med, men att skylla det på invandrarna i sig är absurt. Tänk på det nästa gång du köper pizza.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 19:22 #3

Sverige är ett invandra land, 60% av Svenska spårket är lånat från Tyskan. Jag ser inte invandrare som något stort problem, däremot tycker man skall vara hårdare emot dem som inte kan anpassa sej...Vilken flesta invandrare gör.

Det är lite för lätt att bli Svensk medborgare, jag tycker vi skall låna lite av tyska regelverket vad det gäller medborgarskap.

Problemen är dock oftast sociala, problemen i Rosengård är extrema och oftast är det bråk makare bakom . Alltid när det lågkonjentur så riktas hatet emot invandrare. Så var början på 1990 talet , då Ny demokrati kom in och så är det nu.. Man gör det enkelt för sej.

Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73 Visa inlägg
Jag hävdar att invandringen har gynnat Sverige och kommer att gynna sverige i framtiden. All den här skräck för invandring är bara komisk. Jag gissar på att en stor andel här på WN har invandrade anfäder några generationer bakåt i tiden.

Flera av våra mest framstående "Svenskar" genom tiderna har varit "invandrare" eller barn till invandrare.

"Invandrare" är dessutom i högre grad egna företagare än "Svenskar", något som desperat behövs för att klara tillväxten.

Att det finns uppenbara sociala problem ska man dock inte sticka under stol med, men att skylla det på invandrarna i sig är absurt. Tänk på det nästa gång du köper pizza.
Oläst 2010-03-23, 10:16 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

StateCollapse, du missförstår med flit? Ditt svar har ännu en gång ingenting med det som skrivits tidigare att göra. Det jag menade var att du tar upp någon form av kvasistatistik där du väljer att bortse från viktiga faktorer som påverkar densamma bara för att det ska peka i din riktning vilket gör det helt meningslöst.

Hur stor andel av invandrarna tror du beter sig som du beskriver det? Ett fåtal av de jag träffat på. Bara för att du ser några med fel hudfärg begå brott på Efterlyst så utgår du från att alla invandrare går runt och våldtar tonårstjejer? Strunt samma om det är så du tycker eller inte, det är nämligen exakt så du framställer det hela i din nästintill främlingsfientliga predikan ovan. Du lever tydligen i din egen sagovärld som inte har något alls med verkligheten att göra.

Att spekulera i hur du eller någon annan svensk skulle bete sig om du flydde från fattigdom, våld och inbördeskrig är precis lika meningslöst. Du har ingen som helst aning om detta, det enda du kan relatera till är de studier som gjorts och de talar inte direkt till din fördel.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 10:20
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 12:38 #5
mephisto73s avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

håller med föregående talare.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 01:29 #6
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Om en demokrati ska fungera måste alla åsikter släppas fram. Annars blir det aldrig en demokrati. Att SD växer betyder att något är fel med de andra partierna och de får en signal att se över vad de gör fel.

Det som förvånar mig är att de andra partierna aldrig sakligt kan bemöta de påståenden som SD framför. För mig känns det som om de andra partierna inte vågar ta en saklig debatt med SD. På grund av det så hittar de på saker om demokrati och odemokratisk metoder och att SD ska bemötas med tystnad och vända ryggar, för då slipper de debattera med dem.

I detta land får man inte inte ens andas en antydan om något positivt med SD för allt ska vara så förbaskat politiskt korrekt.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 06:28 #7

Men SD har släppts fram. Problemet är väl att SD har väl inga politiker att skicka fram. På youtube hittar man om klippta video med debatt mellan deras partiledare och SAP partiledare. Där är problemet med internet idag, man kan sprida budskap som är manipulerade och fixade för att passa ens syfte.

SD har släppts fram både i debatt artiklar och fått mycket uppmärksamhet än övrig 4% partiet. SD är fortfarande ingen riksdagparti. SD finns inte ens i Stockholms området ( Med något undantag ) .

PP har inte alls fått samma uppmärksamhet som SD, så din kritik är nog lite orättvis.

Läser man lokal pressen som SydSvenskan, så syns SD där. Men SD är ett skåneparti, därav skriver inte Stockholms tidningarna om dem. SD riksdags kandidater är från Skåne, inte från Stockholm

Jag tycker PK media är allders för snälla emot SD, de bör ha ett reportage om deras historia, gärna samma sak om SAP också och V också. Överhuvudtaget är pressen för snäll emot politiker, man bör granska dem hårdare. Vissat vad det ha presterat i olika församlingar under mandatperioden.

Varje politiker kostar samhället x antal miljoner om året, bör väljarna få göra bedömning, är den här politiken ett bra val för mig?

Citat:
Ursprungligen postat av guran Visa inlägg
Om en demokrati ska fungera måste alla åsikter släppas fram. Annars blir det aldrig en demokrati. Att SD växer betyder att något är fel med de andra partierna och de får en signal att se över vad de gör fel.

Det som förvånar mig är att de andra partierna aldrig sakligt kan bemöta de påståenden som SD framför. För mig känns det som om de andra partierna inte vågar ta en saklig debatt med SD. På grund av det så hittar de på saker om demokrati och odemokratisk metoder och att SD ska bemötas med tystnad och vända ryggar, för då slipper de debattera med dem.

I detta land får man inte inte ens andas en antydan om något positivt med SD för allt ska vara så förbaskat politiskt korrekt.
Oläst 2010-03-24, 23:47 #8
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Där är problemet med internet idag, man kan sprida budskap som är manipulerade och fixade för att passa ens syfte.
http://www.youtube.com/watch?v=EPxFXn2_2T4

Man lever som man lär antar jag..
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 12:26 #9
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Och vi som inte är PK vet vart problemet ligger.

Finns ett klipp på Youtube där Reinfeldt erkänner vart problemet ligger
"...Dessutom är det så att vi har inte högre socialbidrag idag än vad vi hade 2006 och om det är så att det stiger så vet jag vad det beror på"

http://www.youtube.com/watch?v=PdvHz4camx8

Citat:
Jag tror inte det har och göra med demokrati om varför inte de andra partierna vågar ta en saklig debatt med SD. Det har och göra med att andra partier är så svaga kring invandringsfrågan och börjar man diskutera hur man ska lösa problemet då kan man tyvärr tappa väljare om man "råkar" spotta ur sig något som inte ska komma ut.

Citat:
Och du får inte heller glömma den viktigaste delen. Kritiserar man invandringspolitiken så är man automatiskt rasist och främlingsfientlig plus att man får en svastika tatuerad i pannan.

Om jag sitter bland familjen t ex. och vi börjar prata politik och kommer in på invandringen då är det direkt ett känsligt ämne, ett fruktansvärt känsligt ämne som ingen vill tala om.

Senast redigerad av StateCollapse den 2010-03-24 klockan 12:34
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-25, 09:07 #10
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Och vi som inte är PK vet vart problemet ligger.

Finns ett klipp på Youtube där Reinfeldt erkänner vart problemet ligger
"...Dessutom är det så att vi har inte högre socialbidrag idag än vad vi hade 2006 och om det är så att det stiger så vet jag vad det beror på"

http://www.youtube.com/watch?v=PdvHz4camx8

Jag tror inte det har och göra med demokrati om varför inte de andra partierna vågar ta en saklig debatt med SD. Det har och göra med att andra partier är så svaga kring invandringsfrågan och börjar man diskutera hur man ska lösa problemet då kan man tyvärr tappa väljare om man "råkar" spotta ur sig något som inte ska komma ut.

Och du får inte heller glömma den viktigaste delen. Kritiserar man invandringspolitiken så är man automatiskt rasist och främlingsfientlig plus att man får en svastika tatuerad i pannan.

Om jag sitter bland familjen t ex. och vi börjar prata politik och kommer in på invandringen då är det direkt ett känsligt ämne, ett fruktansvärt känsligt ämne som ingen vill tala om.
Grejen är väl den att SD inte är mycket för saklighet och fakta. De bygger hela sin politik på sagor och sägner samt, precis som du, manipulativ speglad statistik som inte har någon förankring i seriös vetenskap eller verkligheten. Målet är väl att fiska röster hos de som inte riktigt har alla hästarna i stallet och det lyckas kanske men förhoppningsvis får de inte fotfäste i riksdagen. Det vore en stor förlust för samhället och de goda krafter som verkar här.

Taggar
ärthjärnor, föreintelsen, invandring, invandringspolitik, politik, rasbiologi, seo, sverigedemokraterna

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017