| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Nykomling
|
Du kan ha 100% rätt i att de juridiskt sätt inte är kunder hos dig. Men det kvittar om de själva ser sig som kunder. Du kan kika på hur geocities gjorde när de stängde ner sin hosting. De sa typ "Uppgradera gärna, din hemsida stängs om ett år".
Jag tycker att du ska se dem med gratiskonton som potentiella betalande kunder och behandla dem väl. Men samtidigt sätta väldigt tydliga regler. Här är ett förslag till lösning: Inför reklam på gratiskonton och informera om detta. En annan lösning kan vara att begränsa trafikmängden. Om man överstiger x antal mb per månad, måste man uppgradera. Byt telefonnummer, och visa det nya telefonnumret bara för betalande kunder. Motivera gratiskunder att uppgradera till betalda konton * Ingen reklam * Telefonsupport * Upp till 10GB trafik (iaf mer än gratiskonton) Jag tror att problemet är att de själva ser sig som kunder hos dig. Tänk på Hotmail, Gmail och Facebook. Jag tror att man som användare ser sig som nån sorts kund. Om de hade börjat ta betalt så hade alla gått i taket. Och dina gratiskunder ser dig just nu som en sån tjänst. Hoppas du får några nya tankar om hur du kan göra med gratiskunderna. Lycka till! |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Nykomling
|
Jag kom på om du kan erbjuda enkla installationer av t.ex. Wordpress eller en hemsidegenerator på betalda konton så är det också en motivationsfaktor.
Pimpa dina betalda konton och begränsa gratiskonton, men stäng inte av dem på minst ett år. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|