Kom ihåg mig?

Hur gör ni vid reklamationer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-28, 23:33 #4
mikael_a mikael_a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 61
mikael_a mikael_a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 61
Produkterna ifråga gäller två tillbehör till Nintendo Wii, som efter 1 månad gick sönder, varav jag skapade ett "reklamations" ärende hos dem. Butiken har konstaterat att det är ett garanti fel, vilket de erbjöd mig nya produkter, vilket jag accepterade. Däremot ville de lägga på en fraktavgift på 94:- Vilket jag då tyckte lät konstigt, och mailade tillbaks och bifogade dem länkarna till konsumentköplagen samt konsumentverket, om vad de skriver ang reklamationer.

Jag är säkert en jobbig kund i deras ögon och avgiften är väll egentligen inget att bråka om, men ville bara veta hur bestämmelserna säger!

Att jag kanske får betala paketet till dem, är jag införstådd med! Fast du menar att även denna avgift skall företaget betala?
mikael_a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017