FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Spontant tänker jag nog... hmmm 25 papp mot 20% av något som inte finns... ja det kan ju löna sig iofs men det är lite lotto....
sen tänker man... varför ger han bort så mycket mot 25 papp, det kan han väl låna av sina föräldrar eller ALMI eller liknande om idén är så bra... och han vill bara ha pengar av mig... weird... Så mitt tips är att ta ett lån eller hitta någon släkting som kan gå in. Eller åtminstone fixa något för folk att gå in i istället för att be om 25 papp det första du gör... det inger inte så mycket förtroende när du inte gjort något av idén innan du ber om pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ztream: Well, allting är ju relativt. Är 25k mycket? I bland nej. Ibland ja. Visst är en investering många gånger lotto, men så är det ju även om man startar ett företag själv.
Man kan visserligen tro att det första jag gör är att be om pengar. Men faktum är att detta är ett projekt jag planerat hela året. Visst, mitt inlägg syns på wn. Ett inlägg där jag ber om investering. Men bara för att jag skriver här behöver det ju inte innebära att jag endast jobbar utifrån tanken att få in en wn:are som delägare. Men på denna sidan finns det väldigt mycket kompetens och, vem vet, kanske är det bättre att få en partner än ett lån. Men jag söker som sagt också lån och om en vecka eller två kan jag utvärdera. Vill jag köra med han som vill investera eller vill jag kör helt solo med lån. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|