Kom ihåg mig?

Återbetalning av frakt vid retur?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-02, 08:49 #1
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Trygg E-handel säger: "Kunden har enligt lag rätt att återfå hela köpeskillingn vid ångerrätt, returfrakt bekostas av kunden."

Inkl frakt och expeditionsavgift och liknande.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2009-10-02, 09:31 #2
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Trygg E-handel säger: "Kunden har enligt lag rätt att återfå hela köpeskillingn vid ångerrätt, returfrakt bekostas av kunden."

Inkl frakt och expeditionsavgift och liknande.
Och så tycker jag man ska göra! Man ska möta kunden så som man själv vill bli bemött, så i sådana här frågor kan man fråga sig själv och ganska enkelt få ett svar!
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2009-10-02, 09:48 #3
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.an Visa inlägg
Man ska möta kunden så som man själv vill bli bemött, så i sådana här frågor kan man fråga sig själv och ganska enkelt få ett svar!
Självklart ska man bemöta kunden som man själv vill bli bemött, men om man väljer ett avgift som går att undvika (faktura och postförskott t ex) så tycker jag att kunden borde stå för det.

Inte får man väl tillbaks bensinpengar om man kör tillbaks med en produkt man köpt i en butik? Inte heller står butiken för ev parkerningsavgift/bot.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2009-10-02, 10:38 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Självklart ska man bemöta kunden som man själv vill bli bemött, men om man väljer ett avgift som går att undvika (faktura och postförskott t ex) så tycker jag att kunden borde stå för det.

Inte får man väl tillbaks bensinpengar om man kör tillbaks med en produkt man köpt i en butik? Inte heller står butiken för ev parkerningsavgift/bot.

En del butiker betalar faktiskt P-böterna..... Det är en marknadsföringsgrej som funkar bra här i Stockholmstrakten i alla fall för här är P-lappningarna ett reellt problem....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
expeditionsavgift, fraktavgift


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017