FAQ |
Kalender |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför gör du inte ett korståg mot aktiehandel, handel med fonder, fastigheter och annat istället.
Då kan du påverka många fler företag och lära ut din affärsetik till alla. Problemet är att dina resonemang bygger på trångsynthet. Du förstår inte värdet i domäner och alltså kan du inte förstå kundvärdet i att någon köper dyra domäner. All debatt faller på att du endast utgår ifrån dina värderingar. Jag köpte Newyork.se av en trevlig nisse för den mycket höga summan 20.000kr när det begav sig. Varför kunde jag inte köra vidare på newyorkguiden.se tänkte jag ibland, men jag valde att satsa och få ett bättre varumärke, seo-fördelar och type-in-trafik. Självklart är jag bitter nu för att jag slösade bort 20.000kr på något som saknade värde... nej just det ja, det är jag inte eftersom jag tjänade in pengarna på mycket kort tid pga de fördelar jag fick av domänen. Allting handlar om marknadskrafter som jag sagt tidigare. Du förstår bara inte konceptet med domäner och därför avfärdar du värdet de tillför till en verksamhet. |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|