FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Frågan kvarstår vad en andrahandsmarknad (läs e.g. domän-troll) för domäner tillför kunden för mervärde jämfört med att få behovet av domännamn tillgodosett direkt av en registrar eller ordinarie webbhotell? M.a.o. vad skulle är det för mervärde jag får om jag som kund köper en domän av kalle-domän-troll jämfört med att köpa det för 99 SEK av Binero, eller från Loopia, FS-Data, Sajthotellet, AdMax, Dataphone,... eller något annat webbhotell eller godkänd registrar? Ingen har lyckats förklara det för mig, så jag vill gärna veta. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-13 klockan 06:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
ConnyWesth, du har blivit en riktig bakåtsträvare, jag har alltid sett dig som en riktigt kunnig person som har get mervärde här på forumet men ditt negativa korståg mot folk som handlar med domännamn gör att du sjunker rejält i mina ögon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ingen här på WN eller annorstädes har någonsin kunnat förklara vilket detta konstruktiva mervärde är som ett-domän-troll tillför KUNDEN. Det är ju uppenbart att denna domän-handel tillför LEVERANTÖREN (dvs domän-trollet) ett värde, dvs vinst, men som i alla seriösa affärer ska varje "led" i affärssystemet motivera sitt eget värde, genom att tillföra ett värde till KUNDEN, annars är det ett onödigt steg som kan elimineras. Det är inget konstigt med det utan det är helt enkel omtanke om KUNDEN. En grundprincip i alla affärer är att alla parter i en affärsrelation ska ha ut något positivt av affären. Det man brukar kalla "win-win" situationer. Domänhandel (andrahandsmarknad) är enbart en "win-loose" eftersom KUNDEN inte får något värde utan enbart förlorar värde på detta. I grunden bygger mitt resonemang helt enkelt på det som jag trodde var fullkomligt självklart för alla företagare, nämligen att utgå från kundens behov och alltid se till att man som leverantör tillför ett mervärde till KUNDEN. Det här med domänhandel 'är ju ett känsligt ämne här på WN eftersom det alldeles uppenbart är många som här som tjänar pengar på den oseriösa hanteringen av domäner. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-13 klockan 13:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tycker det är trist att du tycker detta är "bakåtsträvande", men jag hoppas du får insikt om detta i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis Senast redigerad av Nicklas den 2009-09-14 klockan 07:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag är inte ledsen, sur, arg eller besviken för att jag inte kunnat regga [premiumdomain#1].[TLD] .... Jag ser detta helt och hållet som en affärsetisk diskussion. Jag har som du kanske märkt bidragit med många erfarenheter från mitt företagande och en sak som är genomgående är att jag verkligen försöker hitta ett starkt kundfokus och även hjälpa andra företagare som är mindre erfarna med att fokusera rätt redan från början i hela sitt tänk kring deras affärsupplägg. Jag ser inte en affär med en kund som att "jag-ska-roffa-åt-mig-så-mycket-jag-kan-pga-att-kunden-inte-fattar-eller-är-oerfaren" för det är kortsiktigt tänkande. I sinom tid upptäcker kunden att de blivit uppskörtade (dvs betalat för ett förädlingsvärde de aldrig fick), då blir många kunder besvikna (jag har känt så många gånger själv när jag varit kund och betalt för saker som "lovar runt men håller tunt"). Många här som debatterar tror att jag har en dold agenda därför att de själva alltid har det, dvs de försöker roffa åt sig maximalt utan tanke på konsekvenserna på lång sikt. Jag kan förstå att det känns frustrerande när jag kommer in i debatten och lyfter fram obehagliga frågor. Jag har INGET som helst egenintresse i detta. Jag försöker skapa en medvenethet kring kundfokuset och att andra företagare börjar fundera på vilket värde man egentligen levererar till kunden. Det kan vara jobbigt på kort sikt att behöva tänka så, men jag är övertygad om att det betalar sig i längden. Konstigare än så är det inte. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-14 klockan 17:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Någon har den redan, men använder den inte. DÅ är det ju av stort värde för mej att jag får köpa den? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|