FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nja, siten som jag skulle använda detta till kräver ändå inloggning för tillgång. Därför spelar länkskickandet och sparandet inte stor roll. Eller jo, fast min tanke var då istället just tvärt om. Inne på siten vill jag inte att folk ska lägga bokmärke kors och tvärs. Man ska logga in och hamna på förstasidan varje gång.
Jag tänkte att det också skyddar lite mot "IT-analfabeten". Visst får man bygga in skydd mot att folk går upp och klöddar i adressfältet genom att skriva in egna siffror i QuerySträngarna, men man får ändå ett extra skydd. Hehe, ni verkar inte alls positiva till Frames? Är det inte ett bra sätt att förhindra djuplänkning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tror att du egentligen undrade över mindomän.com/artiklar/minartikel.aspx (eller .php eller .asp eller whatever) Man gör antingen en mod_rewrite (php) eller httphandler (el. httpmodule) (.NET) som skriver om url:n som mindomän.com/default.aspx?section=artiklar&id=432 som sedan behandlas av dina script som vanligt. Det hela handlar om användarvänlighet och sökmotoroptimering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det jag skulle kunna tänka mig att använda detta till är i säkerhetssynpunkt, man kanske inte vill att användren ska kunna se alla url variabler så kan vrida och vända på dem. Visserligen använder man ju t.ex. sessions för sånt som inte är säkert att använda i url:en, men detta kan säkert vara bra att använda i vissa lägen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Därför kör vi här på WN mod_rewrite för att "lura" sökmotorerna att WN har statiska htmlsidor. Thomas
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |