Kom ihåg mig?

CDON vägrar leverera till rätt adress

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-19, 20:13 #1
tobbecokta tobbecokta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 72
tobbecokta tobbecokta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 72
Jag beställde några spel från CDON. Jag gjorde det i två olika köp för att jag ville ha varorna levererade till två olika adresser. Det gick bra och jag fick bekräft via e-post i två olika mail att ena paketet skulle levereras till Uppsala och det andra till Nyköping.

När jag dagen efter går in på CDON för att kontrollera orderstatus ser jag att CDON har valt att skicka båda paketen till samma adress, trots att jag angav olika adresser när jag genomförde köpen.

Och nu börjar problemen. CDON verkar inte vilja lösa situation, trots att jag gång på gång förklarat för dem vad som hänt och efterfrågat en lösning. Nedan ser ni mailväxlingen mellan mig och CDON. CDONs mail rött, mina i blått. Har ni några förslag på hur jag bör gå vidare med detta?

Första mailet är överst och senaste mailet är längst ner på sidan. Notera att i alla fem mail jag fått från dem är det olika personer som svarat. Jag även bifogat screenshot på båda leveransbekräftelserna.

/ Tobbe

--------------------------------------------------------------

Hej,

Jag har gjort två beställningar hos er. Beställning 13282379 vill jag ska
levereras till:

Tobias Bindemo
XXXXXXX
XXX XX Uppsala
Sverige


Och beställning 13282449 vill jag ska leverera till:

Tobias Bindemo
XXXXXXX
c/o XXXXXXXXXXXXXXXX
XXX XX Nyköping
Sverige


Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo


--------------------------------------------------------------

Hej Tobias,

Tack för ditt mail.

Då båda dessa ordrar just nu packas kan vi dessvärre inte ändra leveransadresserna och beklagar detta.

Med vänlig hälsning
Caroline
CDON.COM Kundtjänst

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då
kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.


--------------------------------------------------------------

Hej Caroline,

När jag gick in på er hemsida för att kontrollera orderstatusen såg jag att leveransadresserna ändrats till en och samma. Fast det är fel, så var det inte när jag genomförde köpen.

När jag gjorde beställning "13282449" ändrade jag leveransadressen till Lindgatan 7. Sedan gjorde jag ytterligare en beställning, "13282449", och ändrade leveransadressen till XXXXX X. Det är alltså två helt separata köp. När jag bekräftade köpen (och i bekräftelsemailen som jag fått och
bifogar) står det att ena köpet levereras till första adressen, och att det andra köpet levereras till andra adressen.

Hur löser vi det här?


Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo


--------------------------------------------------------------

Hej Tobias,

Båda ordrarna har skickats till samma adress eftersom det tar en stund för vårt system att uppdatera adressändringar som kunder gör. I ditt fall gjordes den ena ordern den 17:e kl. 20:39 och den andra den 17:e kl. 20:45.

Vi beklagar det inträffade.

Mvh
Samuel
CDON.COM

For at gjøre det lettere for oss vennligst legg ved tidligere mail konversasjon, hvis du svarer.
Takk.


--------------------------------------------------------------

Hej igen,

Jag förstår. Men det är ju inte mitt fel att ni levererar till fel adress.
Och jag tycker inte att jag ska behöva stå för den kostnaden. Hur löser vi det här på bästa sätt?


Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo


--------------------------------------------------------------

Hej,

Det vi menar är att när du ändrar adress hos oss så ändras adressen på alla dina innestående ordrar. Adressen du registrerar är inte knuten till en specifik order utan vill du ändra leveransadressen på en beställning så måste du kontakta oss så att vi kan ordna det.

Med vänliga hälsningar
Johanna
Kundtjänst CDON.COM

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.


--------------------------------------------------------------

Hej igen,

Okej. Men nu står det ju inte att det är så det fungerar när man skapar ordrar, och det är ju inte något som jag rimligtvis kan eller ska behöva gissa mig till. Jag vill (precis som jag angav när jag skapade ordern) att ordernr "207863119" ska skickas till Tobias Bindemo, XXXXXXX X, XXX XX, Uppsala. För jag förutsätter ju att när jag skapar en order med en specifik leveransadress, att paketet ska levereras dit och ingen annanstans.

När kan jag förvänta mig att jag har mitt paket?


Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo


--------------------------------------------------------------

Hej,

Tyvärr måste jag meddela att båda dina ordrar har skickats till:

XXXXXXXXXXX X
c/o XXXXXXXXXX
XXX XX Nyköping
Sverige

Som min kollega tidigare nämnt, när du gör orders används de uppgifter som du har registrerat på ditt konto. Vill du tillfälligt skicka en order till ett annat address måste vi tillägga det manuellt.
Med vänlig hälsning
Richard
CDON.COM Kundtjänst

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.


--------------------------------------------------------------

Jag försökt reda ut det här i 4 mail och nu räcker det. Jag vill att ni vidarebefordrar detta mail till er närmsta chef.

Jag har gjort två separata köp, med två separata leveransadresser. Jag har fått orderbekräftelser via e-post på att ni kommer att leverera order #1 till Uppsalaadressen och order #2 till Nyköpingsadressen.

Jag bryr mig inte om varför ni säger att ni kommer att leverera båda paketen till samma adress. Men när jag handlar hos er och anger en specifik leveransadress förväntar jag mig naturligtvis att ni levererar dit och ingen annanstans. Alltså räknar jag med att få order "207863119" levererad till den adress jag angav vid köpet, nämligen XXXXXXXX X, XXX XX, Uppsala.

Om ni inte lyckas leverera måste jag ju anmäla att varorna saknas, vilket känns onödigt.



Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo


--------------------------------------------------------------

Hej!

Som vi sagt tidigare så måste du kontakta oss först om du vill leverera till två olika adresser. Annars ändrar du bara befintlig leveransadress.

Med vänlig hälsning
Klas
Kundtjänst CDON.COM

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-7-1192817725.jpg (119.0 KB, 0 visningar)
tobbecokta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017