FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
På något sätt överlever du ju. Jag förmodar att du får studiebidrag (jag är inte för att leva på samhället, men har man rätt till stuidebidrag bör man ju ta emot åtminstone bidragsdelen).
Jag har hört berättas om ett handelsbolag som omsatte relativt mycket pengar (jag förmodar att det var uppemot miljonen) utan att någon tog ut lön och utan att man gjorde vinst. Företaget ifråga satsade på att växa så snabbt som möjligt och lade hela överskottet på annonsering. Varningsklockorna ringde och Skatteverket granskade redovisningen. Eftersom allt stod rätt till var det dock inget problem. Men det kan ju vara bra att kunna visa vad du lever på. Har du gamla besparingar på banken har du ju papper på vad du tagit ut från dem. Har du fått pengar från dina föräldrar har de kanske förts över direkt till ditt konto och kan spåras. Har du fått kontanter från dina föräldrar så förmodar jag att dina föräldrar har gjort uttag från någon form av bankkonto och kan visa upp det hela. Att du knappt omsätter något när du pluggar ser jag i alla fall jag inte som något ovanligt. Det kan gå ut mycket tid för studierna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|