FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
VS.NET
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
HomeSite följer dessutom med i Dreamweaver-paketet, - eller finns att ladda ner i 30-dagars version för utvärdering. Använde själv Notepad fram till 98 då jag helt gick över till HomeSite och har därefter inte kännt behov av något annat... tilläggas bör att jag endast jobbar med HTML/JavaScript/ASP. Är det någon med erfarenhet av HomeSite som nu föredrar något annat program? ...kanske är insnöad själv? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag kör iof med MX 2004 och där kan man ställa in tabbar/mellanslag (vilket som) och hur mycket en "tabb" skall motsvara emot mellanslag osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
jag skriver min php/perl/python/sh/css/html/osv i bbedit och vim, beroende på mitt humör mer eller mindre, och vad jag gör (små shellscripts blir ju ofta i vim)..
(ja, jag är en sån där konstig macperson) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
|
there can only be one - vi(m).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi använder DW, speciellt alla avancerade funktioner som Templates och Libraries så att en ändring replikeras och uppdateras korrekt på andra sidor.
Men uppladdningsfunktionen (via FTP) i DW är urkass, så vi kör med RSYNC över SSH och det är en fantastisk programvara för att synka en site (FTP känns förlegat i detta avseende). Vi har ett par utvecklinsservrar som vi jobbar mot lokalt, sedan när allt är testat och klart och ser bra ut i olika webbläsare klickar vi på RSYNC och vips så läggs ändringarna upp på de riktiga servrarna inom några sekunder. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|