FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Medlem
|
Kör Homesite till allt i stort sett, använder Dreamweaver ibland om jag ska lägga upp stora komplexa tabeller i HTML.
Skriver all kod i Homesite använder inga ev deras inbyggda funktioner så dom kan jag inte uttala mig om, använder det mest för att det var det jag hade när jag lärde mig HTML och ASP, tycker om uppbyggnaden på programmet när du har en filhanterare inbyggd i din editor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Nykomling
|
/me kör phpEd, dreamweaver och notepad/emacs...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Nykomling
|
ASP --> Homesite
Stabilt och messar inte till kod. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör med Drömvävaren 2004 när det gäller design och mycket kod som skall skrivas.
Annars är det Editplus som gäller. Den duger helt okej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla,
Kul tråd detta! Här kommer mitt 2 öres bidrag... Kodar html och ASP i första tillgängliga texteditor. (Att jag är ny som *webmaster* är en annan sak). Med HTMLen beror det på att jag som gammal stordatorprogrammerare förr dokumenterade allt i DCF vilket var en föregångare till html (cheferna på "företaget" blev något snopna när vi berättade att vi drygt 100 gammel-programmerare *allihop* kunde skriva snabbare html-kod utan verktyg än de tio webbkonsulterna med. Ja, tio år sedan men i alla fall.) ASP är också en vana, från 25 år med textbaserad BASIC på fritiden. Dreamweaver gjorde för ett par år sedan så vitt jag minns i alla fall egen kod mitt i min. Kanske dom ändrat nu... Slutade direkt med sådana editorer. hahaha Hej Erik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Ultraedit(.com). Kört det länge och har inte sett någon anledning att byta =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bara en allmän fråga:
Finns det något program där man kan programmera PHP eller ASP i utan att ha några direkta förkunskaper i detta, utan det enda som krävs är logiskt tänkande, ett program som är enkelt att sätta sig in i och som kanske innehåller färdiga smådelar av script som man själv sätter ihop? Jag har mycket goda kunskaper i bland annat HTML, som kanske skulle hjälpa mig!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||