Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med abonnemang uppsägning (webhotell)!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-01, 18:50 #1
Riverboy Riverboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Riverboy Riverboy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Jag har haft ett webplats hos Loppia sedan 2003, allt har fungerat bra, snabb support och så, mycket nöjd med dem. Men den omfattning min hemsida används tyckte jag att loopias pris är var för dyrt, så när min faktura dök upp nu, tänkte ja att det är dags.

Ringer Loopia för att säga upp min webplats, då får jag höra att de har 90 dagars uppsägningsvillkor vilket gör att jag måste betala för en period till (vilket är 12månader), och hänvisar till de allmäna vilkoren:

Se:
http://www.loopia.se/blanketter/loop...na_villkor.pdf

Så när man får fakturan så är det försent, vilket jag tycker är lite fult, men de är kanske så hos alla webhotell, men jag tycker de kanske skulle kunna skicka ut ett mail iallafall.

Kanske inte så mycket att göra åt det än att bita i det sura äpplet och hosta upp en 1000-lapp, då det står skrivet i de allmanna_villkor.

Men det jag undrar är över eftersom jag skaffade loopia 2003 enligt följande allmäna vilkor, alltså inte till de hänvisar till.

http://web.archive.org/web/200308281....php?p=villkor

Det som var intressant är följande stycke:
Citat:
3. Avtalstid
3.1 Avtalet löper kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis beroende på vilken abonnemangsform abonnenten valt.
3.2 Abonnemanget kan av abonnenten sägas upp när som helst men dock minst tre månader i förväg. Uppsägningen skall ske skriftligt.
3.3 Återbetalning av erlagd abonnemangsavgift görs endast i de fall då uppsägningen grundas på förändringar i abonnemangsvillkor eller allvarliga driftsstörningar för vilka Loopia ansvarar. Vid driftstörningar återbetalas avgift motsvarande störningens varaktighet och vid förändringar i abonnemangsvillkoren återbetalas det hela resterande beloppet. Det belopp som skall återbetalas grundar sig på abonnemangets längd och kostnad.
Det jag undrar över är om det är eftersom jag inte godkännt några andra vilkor än de från 2003, är om jag kan åberopa att de har ändrat mitt abonnemangsvillkoren genom att ändra de allmanna vilkorliga och på så viss uppfylla 3.3.

(Övriga ändringar i abonnemangsvillkor de har gjort sedan 2003 är att de har ökat trafikmängden samt storleken på utrymmet, kan väl vara skäl nog att få säga upp det :P )

Eller iallafall säga upp det enligt 3.2 och få resten av året tillbaka?

Har jag någon grund att stå på, eller är det helt kört?

Tacksam för hjälp!

\\Riverboy
Riverboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017