Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hyra ut del av lägenhet till företaget

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-17, 11:08 #1
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Hej!

Är det någon som känner till reglerna för att hyra ut del av lägenheten till företaget?
Problemet är lite knepigt och försökte reda ut det med skattemyndigheterna som konstigt nog knappt visste själva.
Dessvärre sitter min revisor i möte men jag tänkte lufta tankarna här. Förhoppningsvis är det någon som vet.

Vad säger reglerna om att hyra ut 17 av 77 kvadratmeter av lägenheten till företaget?
Det finns egen ytterdörr och inga andra privata inventarier såsom säng osv kommer finnas där. Bara arbetsrelaterade inventarier.
Krävs det att ägaren av företaget själv står för kontraktet av lägenheten, eller kan en anställd hyra ut rummet till sin arbetsgivare/företaget?
Krävs det att uthyraren är anställd överhuvudtaget, eller kan man i princip hyra svärfars ena rum till företaget man är anställd på (givetvis förutsatt att alla är ok med det)?
Kan man bara göra ett schablonavdrag eller kan man ta ut hyra för rummet?
Ska hyran beräknas på lägenhetens hyra per kvadratmeter, eller för vad normalpriset för lokalshyra är för företag i området? Har man rätt att göra påslag på hyran och därmed räkna in elförbrukning osv?

Alla tankar och åsikter välkomnas!
oJones är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017