Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Register över "dåliga betalare"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-26, 12:24 #1
webmeister webmeister är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
webmeister webmeister är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Tjena,

Hoppas att ngn har erfarenhet av nedanstånde och kan hjälpa till.

Vi kör våra (prenumerationsbaserade) produkter i ett stort antal länder, och är därför beroende av att driva kvalitativ trafik och vidtaga alla möjliga åtgärder för att utesluta "kunder med dålig betalningsvillighet".
I bl.a US och UK kör vi såväl FraudScreen som kreditcheck med Experion och Equifax.

Är det ngn som vet om det finns ngn leverantör som tillhandahåller en databas över "dåliga betalare" för den svenska marknaden?
Dvs, jag är inte enbart intresserad av att sålla ut kunder med betalningsanmärkningar etc, utan även kunder med "olojalt postorderbeteende". Ex Fraudscreen i UK är ju en sammanslutning av företag som delar (anonymt) på historik och betalningsbeteende via postorder för att på så sätt kunna gradera och urskilja "kunder som är potentiellt bra betalare".

Förstår att detta blev oerhört luddigt och svårförståeligt, men jag hoppas att det är ngn av er som vet vad jag är ute efter eller iaf vet var jag ska vända mig?
webmeister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017