FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Godkväll alla WN:are!
Vet inte riktigt hur jag trillade in där men på något vis hamnade jag på FroBid.se - tydligen ännu en variant på alla dessa BUD/SMS/Tävlings-sidor (hädanefter benämnda som BST ![]() Frågan jag dock inte kan låta bli att ställa är om ovan sida (kanske tillsammans med en hel del andra <_< ) verkligen kan ha helt rent mjöl i påsen. Finns det någon som helst granskning av denna typ av sidor som tillser att allt sköts som det ska, eller är det fritt fram för den med det sinnet att blåsa folk för fulla muggar!? Jag har inte gjort någon grundligare research men "Om-sidan" för Frobid.se är rätt intetsägande, och visserligen anges t.ex. ett org.nr på kontaktsidan men det hittas inte i Bolagsverkets näringsregister och inte heller av t.ex. 121.nu - vet iofs inte om det är ovanligt eller ej. Det som jag lite reagerar på för FroBid är t.ex. att om man kollar på sidan för avslutade tävlingar så av 9 avslutade har 4 vunnits av en och samma person - vilken också är den enda av de tävlande som stoltserar på bild med produkt i hand. Än märkligare blir det att personen ifråga har vunnit två st Wii Fit och två st Xbox 360. Visst man kanske är oerhört spelgalen men varför delta i en ny tävling om exakt samma produkt när man redan vunnit en sådan? Visst det går väl att sälja vidare eller så har jag bara inte förstått hur dagens kids använder sina leksaker i dagsläget. Så till slutklämmen, är det bara jag som är lite paranoid och överdrivet misstänksam - eller är det en helt "ny" fuffens-bransch på stark frammarsch!? ![]() Och nej, jag är intresserad av att starta något liknande och jag är på tok för feg och ointresserad för att själv prova på, men faktum kvarstår att tills den dagen kommer då någon kan känner och kan lita på påstår att den vunnit något på någon BST-sida så kommer jag vara högst tveksam. Fast det kanske bara är jag, eller!? Vad säger ni? Någon som provat, någon som har inside-information, någon som vill spekulera? Intresserad av alla svar och synpunkter ![]() Simma lugnt! |
||
![]() |
![]() |
|
|