| 
				
				 Klarade millennium-buggen 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Reg.datum: Dec 2003 
					
					
					
						Inlägg: 2 829
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
	| 
			
			 Klarade millennium-buggen 
			
			
			
			
				 
				Reg.datum: Dec 2003 
				
				
				
					Inlägg: 2 829
				 
				
				
				
				
				     
			 
	 | 
	
	
	
		
		
			
			
				 
				Angående supportärendesystem
			 
			 
			
		
		
		
			
			Det finns ju en mängd av system i dagens läge för olika priser, Kayako, Zend, Freshdesk ... mm.. De flesta finns idag eller går över till en molnbaserad tjänst där man hyr in sig månad för månad, år för år. 
 
Hur ser ni på dessa tjänster att just ärenden angående kunder, köp, support mm. lagras på nätet, dvs. inte lokalt. Slutar man köpa tjänsten så försvinner all data för alla ärenden man har haft gentemot kunderna.  
 
Hur viktig är denna data och dessa ärenden? Är ett avklarat ärende inte värt och kan lika bra försvinna eller vill ni ha det långt framöver?
		 
		
		
		
		
		
		
	 |