Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur gör ni med försvunna kundreturer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-23, 17:47 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
I de flesta fall så är det nog så att kunden ljuger. Finns säkerligen ett antal som inte orkar skicka tillbaka varan och bara säger att de gjort så. Det är trots allt kunden som ansvarar för leveransen. Så här skriver exempelvis Nelly.com:

Citat:
Vid reklamation av defekt vara, kontakta alltid kundtjänst. Vi bjuder på returportot vid reklamationer. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Om du vill kunna spåra din retur kan det i så fall vara bra att skicka det rekommenderat. Denna kostnad får du i så fall stå för själv. Kolla med postens serviceställe där du bor hur du gör detta.
Om du tydligt ger denna information på din sajt så tycker jag kunden får stå sitt kast. Om du INTE är tydlig med informationen så är det nog bättre att du själv tar smällen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017