Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nu blir .SE domänerna dyrare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-20, 00:12 #6
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Jag håller med om mycket av det som sagts men samtidigt måste jag ändå säga att .DK är en av de sämst skötta toppdomänerna i Europa och därmed inte jämförbar med .SE när det kommer till kritan. DK Hostmasters system och affärsmodell är det verkligen stenåldersnivå på och en riktig huvudvärk för både registrarerna (eller snarare återförsäljarna) och registranterna. Där har istället .SE gjort ett riktigt bra jobb de senaste åren som självklart har kostat pengar att genomföra. Så att .SE har kostat och kostar mer än .DK att driva är inte så konstigt.

Därmed inte sagt att en prishöjning är försvarbar och rätt recept för att parera förhöjda kostnader. Det borde rimligtvis finnas en hel del andra kostnadsställen att skära ner på. Om .SE hade varit ett företag och inte en stiftelse och tilldelningen av administrationen av .SE zonen inte hade kunnat tas för given (i princip) så tror jag vi hade sett helt andra åtgärder i ett sådant här läge. Och absolut, lägre priser leder till fler domäner och att driva .SE med 2-3 miljoner namn i zonen borde rimligtvis inte leda till en högre overhead än att göra det med nuvarande volym.

Grundproblemet är den indirekta monopolställningen.

Senast redigerad av eng3l den 2014-08-20 klockan 00:20
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017