Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Snabbaste webbhotellet i Sverige?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-08, 09:18 #26
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av dannelito Visa inlägg
Hmm, vet inte var jag fick det där om lokal webbserver ifrån, kanske när jag var i kontakt med er support. Hursomhelst verkar ni nu ha tagit till er av kritiken vilket är ett gott tecken.

Problemet som kvarstår är att kunder som förskottsbetalat årsvis för webbhotell hos er i praktiken har kastat pengar i sjön (eller snarare i era fickor) eftersom de behöver betala för ytterligare ett webbhotell för att kunna använda sina existerande sajter. Men men, inga större summor det handlar om som tur är.
Du har helt rätt i att för de som kommer i klistret - som du gjorde - är det väldigt jobbigt för och man måste uppdatera sin kod. Dock så skall man veta att i vår värld är det en väldigt liten del som fick sådana problem. Ett par procent kanske måste agera. Vi kollar att de vanliga CMS mm fungerar och i många fall handlar det om nischade produkter eller kanske egenskriven kod.

Frågan är om vi tittar på hur många som får sidor hackade pga gammal kod eller dåligt uppdaterat CMS så kanske det är lika många som får problem vid en sådan här uppgradering. De som blir hackade blir ofta arga på leverantören - oavsett vad felet var - som en gammal version som kunden har ansvar för. Mao lite pest eller kolera. Kunder blir irriterade när vi kör en hård linje i uppgraderingar och man blir lika irriterad över att vi inte pushat dem till nya versioner när de blir hackade.

En direkt fråga dock. Om vi nu hade behållt 5.3 och nästa år gått till nästa version vilket innebär att 5.3 skulle försvinna till förmån av en då äldre 5.5a. Skulle du under detta året ha uppdaterat och sett till att få det att funka med 5.5 - eller är det så att även nästa år hade du suttit i klistret? Att ge kunden mer tid håller jag med om - jag är dock rädd för att de flesta sitter i samma klister oavsett när vi gör uppdateringen. Hur ser du på det?
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017