Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Frågor om ångerrätten och frakt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-02-04, 15:40 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Frågor om ångerrätten och frakt

Har förstått att kunden har 14 dagar på sig att ångra sig vid ett köp som gjorts online från det att kunden mottager produkten.

Undrar dock:

A) Har kunden rätt att öppna samt testa produkten och sedan ångra sig?

B) Har jag som säljare rätten att kräva att kunden skickar tillbaka produkterna på ett visst sätt? Ett postpaket är dyrare i frakt men gör paketet spårbart samt försäkrat. Brev däremot är varken försäkrat eller spårbart men billigare. Givetvis vill vi att kunden skickar tillbaka produkten på ett säkert sätt så postpaket skulle valet falla på i så fall.

C) När gäller INTE ångerrätten längre? På vilka sätt kan kunden förbruka rätten till ånger förutom att 14 dagar passerat?

Tacksam för svar!
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017