Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Är det otrevligt att maila mitt i natten?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-24, 16:25 #1
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2013
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar

Reg.datum: Mar 2013
Standard Är det otrevligt att maila mitt i natten?

Jag har alltid varit en nattmänniska, nästan till den grad att mina föräldrar trodde jag var mini-dracula. Detta innebar såklart problem i skolan och när man kom ut i arbetslivet, men jag fick anpassa mig helt enkelt och rätta mig in i ledet. Men tiderna förändras och det gjorde även mitt yrkesval, och nu som egenföretagare så drar jag gärna nytta utav denna förkärlek jag har till nattetid.

Men hur ser folk egentligen på detta? Jag arbetar 8-9 timmar per dag, och börjar mina arbetsdagar mellan 15-17 och avslutar dem klockan 00 - 02. Jag käkar frukost när andra äter middag och jag gymmar klockan 3 på natten i sällskap utav poliser och väktare som är de enda andra som gymmar den tiden. Att jobba natt är helt enkelt ett medvetet val som jag föredrar framför allt annat.

Men då kommer vi ju till det jobbiga området, nämligen kundkontakt och mailväxling. Hur ser ni på att få ett mail i brevlådan 02.30? Jag förstår att många här säkerligen är nattugglor och kodapor som inte har några problem med det. Men folk utanför WN och webb-världen då? Med andra ord, är det otrevligt att slänga iväg ett mail på natten?

Commence the discussion!
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017