Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Microsoft köper Nokia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-09-03, 12:58 #11
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Nja, det håller jag inte med om. Problemet är att appar till Android inte granskas innan de kommer ut i deras butik. Därför har de blivit mål för de som vill skapa trojaner mm. Både Apple och Microsoft granskar apparna innan de släpps.

Tycker jag du har fel. Dagens största problem med Windows är inte själva Window operativ system utan Java, Adobe Reader med fler som blir attackerade utav trojaner när användarna besöker infekterade sidor på nätet. Appar till Windows 8 granskas på samma sätt som till Windows Phone och skall inte i sig själva innehålla virus och trojaner.

Med Android så gick säkerhetstänkande tillbaka till 90-talet. iPhone tänkte till redan från start och Microsoft har lärt sig och satsar mycket på säkerhetstänkande.

Ang iPhone så klagar jag inte på säkerheten utan på den dåliga kvaliten på telefonerna.
Jag tycker synd om dina barn! Att använda Windows på en mobil skulle jag aldrig göra om jag så fick en gratis. Akta dig för alla elakheter som Microsoft kan ställa till med.

Sen tror jag inte du vet så mycket om Android tror du får läsa på lite innan du uttalar dig om att det är osäkert. Allt är osäkert men Microsoft är osäkrast.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017