Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Det är två stora anledningar till att det är mer säkerhetsproblem med Android än övriga plattformarna. För det första så är det väldigt många Android-enheter som kör gamla versioner med kända säkerhetsluckor and för det andra så är Android det mest intressanta målet på grund av marknadsandelen.
|
Nja, det håller jag inte med om. Problemet är att appar till Android inte granskas innan de kommer ut i deras butik. Därför har de blivit mål för de som vill skapa trojaner mm. Både Apple och Microsoft granskar apparna innan de släpps.
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Men jag hoppas inte du kör Windows på datorerna i så fall!
För det stämmer in ännu bättre på den där beskrivningen än vad Android och iPhone gör.
|
Tycker jag du har fel. Dagens största problem med Windows är inte själva Window operativ system utan Java, Adobe Reader med fler som blir attackerade utav trojaner när användarna besöker infekterade sidor på nätet. Appar till Windows 8 granskas på samma sätt som till Windows Phone och skall inte i sig själva innehålla virus och trojaner.
Med Android så gick säkerhetstänkande tillbaka till 90-talet. iPhone tänkte till redan från start och Microsoft har lärt sig och satsar mycket på säkerhetstänkande.
Ang iPhone så klagar jag inte på säkerheten utan på den dåliga kvaliten på telefonerna.