Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero nere igen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-31, 12:21 #11
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om det är många som ställer sådana frågor så bör man väl lägga ut det i de informationskanaler man använder istället för att låta supporten svara på samma fråga om och om igen? Att utbilda kunderna bör väl knappast vara prioritet ett för supporten.
Problemet är att de informationskanalerna inte används. Dagens samhälle har ju gett oss en "information direkt"-känsla, så de lyfter generellt telefonen och ringer istället för att kolla på hemsidan. Givetvis inte alla, men det räcker ju om 5% av kunderna ringer för att man ska bli totalt sänkt om det sker samtidigt.

Det är inte riktigt vår prio att utbilda kunderna - men hur förklarar du det på ett vänligt sätt för kunden i telefon när denne redan är irriterad över en störning? Mina 11 års erfarenhet av detta säger att det går snabbare att kort förklara felet än att försöka hänvisa dem till att hitta informationen själva. Tråkigt men sant.

EDIT: Och ja, det skulle vara snabbare för kunderna att kolla på hemsidans drift i alla lägen - men när en kund är stressad kanske denne inte gör det bästa beslutet för webhotellet, man utgår ju från sig själv.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017