FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ett företag (AB) som skall bokföra enligt faktureringsmetoden.
Har hittills bara haft utgifter som betalas omedelbart dvs det händer inte i min rörelse att jag köper något på faktura. Doämnamn. Betalas direkt över nätet. Hostingkostnader. Betalas direkt över nätet. Printerpapper, datorgrejer etc, betals direkt hos given datortillbehörsbutik. Min fråga blir således huruvida man ändå måste trixa med dubbla verifikationer för dessa inköp? I så fall, vad använder jag som verifikat för den ena av dessa dubbelbokningar? Det finns ju bara ETT kvitto och ingen separat betalning. Som jag förstått det är fakturametoden till för ett "äldre" synsätt dvs att man köper och säljer på krita och att det kan t ex ta 60 dagar innan själva transaktionen äger rum.Så är alltså inte fallet i min rörelse. Tacksam för input på OM det är kosher att bokföra det som EN händelse och om det INTE är det, beskriv gärna hur ni gör med sånt ni köper på vanlig butik och betalar med företagskortet = transaktion och leverans sker momentant. STORT tack! Senast redigerad av Tantolunden den 2013-04-06 klockan 09:14 |
||
![]() |
![]() |
|
|