Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Tack för länken men personligen orkade jag inte läsa allt själv, kanske någon annan som finner något intressant i det. Jag tycker bara att man ska avstå från att köpa någon SEO tjänst alls, över huvudtaget om man ska ta detta genom den komplicerade vägen.
Anledningen till mitt argument är väll att seo leverantören kanske inte ingår sådana här avtal när det rör sig om belopp som är "mindre". Då får kunden söka nya seo leverantörer och jag gissar på att dem flesta inte ingår avtal likt detta och då resulterar det i att kunden förlorar en hel del tid.
Varför jag säger att seo leverantören inte går med på sådana avtal är p.ga att SEO är osäkert. Vi manipulerar sökresultaten, men om det går fel, ska jag då betala till kunden? Då har jag ju jobbat gratis och jag antar att det inte är så många som gör det, förutom volontär arbeten etc men det är ju en annan sak..
|
Om du "manipulerar sökresultaten" (dvs använder black-hat-metoder) så har du inget i branchen att göra. Det är just såna SEO-leverantörer kunden vill slippa genom att ha vitesklausuler.