Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Få tag på ägare till domäner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-19, 21:43 #5
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Att det inte finns något innehåll på domännamnet innebär inte per automatik att ägaren är villig att sälja. Det innebär inte heller att man får ett domännamn billigt.

Eftersom jag relativt ofta blir kontaktad av folk som vill köpa domännamn som jag har parkerade så vet jag att det kan bli ganska störigt med dessa mejl. Ofta är det folk som inte har en aning om domännamnets värde utan tror att man inte vill ha det/behöver det eftersom det är parkerat. Detta gör att man oftast ignorerar dessa mejl för man helt enkelt inte orkar svara. Vissa blir till och med arga för att man inte kan föra över domännamnet till dem - gratis.

Det som har fungerat för mig, både som köpare och säljare, är att ge ett rimligt bud direkt. Det är ganska svårt att göra "klipp" idag. De flesta är medvetna om att det finns ett värde och har man mindre kunskap i ämnet än säljaren så blir man lätt ignorerad.

@yakuzaemme - Själv hade jag blivit ganska irriterad om någon var så påträngande som du beskriver att du var.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017