| FAQ |
| Kalender |
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Min spontana uppfattning är att det verkar som att de flesta webbhotellen sållar ut vissa ärenden som de presenterar på sina driftsidor för att inte riskera att det ger en negativ bild av företaget. Drabbar det många kunder är de mer eller mindre tvungna att ta upp det till exempel. Effekten av detta blir att supporten får svara på en massa onödiga frågor, tid de istället kunde ägna åt att hjälpa kunder som de faktiskt kan assistera. Om man är ett större webbhotell med många kunder så har man betydligt fler mindre incidenter än vad ett litet webbhotell har. Det är därför inte svårt att förstå att de större inte vill visa precis allt på sina driftsidor, utom för representanterna för de mindre webbhotellen här på WN möjligtvis ![]() Binero har länge varit bland de absolut bästa när det gäller driftinformationen, Loopia är också helt okej. Historik är något jag också saknar hos de flesta. Att bara visa driftstatusen för inloggade kunder tror jag inte är en bra idé. Som blivande kund är detta något man gärna tar en titt på (även om man som sagt var ska vara ganska skeptisk) och finns det inte publikt misstänker nog många att företaget har något att dölja. Vad gäller information och supportavlastning så behöver i stort sett alla webbhotell bättra sig. Att man skriver på Twitter eller Facebook men inte uppdaterar sin hemsida ser jag personligen som ett misslyckande. Om man har problem med EN server, varför inte skicka ut ett e-postmeddelande per automatik till de som berörs och önskar få sådan information? Det finns många enkla åtgärder som skulle kunna göra de svenska webbhotellen ganska mycket bättre.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|