Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Branschorganisation

Visa resultat för omröstning: Skulle du betala?
Ja, 349 kr/mån 0 0%
Ja, 149 kr/mån 2 33.33%
Ja, 99 kr/mån 2 33.33%
Nej, men jag vill vara medlem gratis. 2 33.33%
Flervalsomröstning. Antal röster: 6. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-06, 17:11 #1
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Standard Branschorganisation

Hej. Jag påstår att det borde finnas en branschorganisation inom affiliate med huvudsyfte att medla, utbilda och skapa mötesplatser.

Jag ser här på WN att många har problem med att få hjälp och kontakt med affiliatenätverken, samt lägger ner massor med tid på detta. Vore det inte värt att man går ihop och hjälper varandra med en organisation i ryggen? Kanske har många samma problem som vi kan gå ihop och lösa en gång för alla.

Dessutom tänker jag mig att man kan ha löpande utbildning där man gå in lite djupare på något ämne, vilken statistik som är viktig t ex. Jag berättar gärna allt jag kan för så många som möjligt, men det bygger också på att fler vill dela med sig av erfarenheter (mot en ersättning?).

Till sist handlar det om att skapa mötesplatser. Jag vill gärna vara med och bjuda in affiliates till meetups och studiebesök. Men det kräver också att medlemmar visar intresse; hur många är nyfikna på att vara affiliate hos Coolstuff och vill pröva fler av deras gadgets t ex?

För att komma till sak,
Jag skulle gärna vilja jobba heltid med detta, men vem fan vill pröjsa min lön? Kanske kan vi crowdsourca mitt arvode istället? Om jag ska få ett levebröd på 25000 kr/mån så behöver 220 personer betala 149 kr/mån. Skulle det ens vara rimligt?

Det jag kan erbjuda direkt är kunskap om branschen sen '99, kunnande kring tekniskt avancerade implementationer samt felsökning av dessa, 4 år som anställd på TradeDoubler där jag bland annat skrev lättlästa beskrivningar och guider både för affiliates och annonsörer. Min tanke är att alla medlemmar ska kunna få personlig rådgivning från oberoende part.

Vad tror du?
Kommer du betala för ett medlemskap?
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017