Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Sen är det ju, som Loopia också påpekar ovan, det eviga problemet med externa beroenden som ställer till det för alla svenska webbhotell. Antingen händer inget alls när något skulle behöva förändras eller så dröjer det månader eller år.
|
Det är möjligt att Loopia är beroende andra men eftersom jag vet att deras konkurrenter/kolleger har löst detta så borde de också kunna lösa detta problem. Sen kanske de tycker att kostnaden är för hög och/eller vinsten för låg för att lösa detta men då handlar det om att låta kostnader gå före säkerheten och trygghet för kunderna. Trots allt så skrivs det ofta här på WN att vi som kunder också har ansvar att kolla att allt blir rätt. Dock hjälper inte Loopia till och gör detta enkelt för oss. Och trots allt, missar Loopia så kan de betala tillbaka 79:-...
Men den absolut enklast förklaringen kanske är att Loopia vill ha betalt en månad innan och förnyar precis när domänen löper ut? Det blir väldigt många små slantar som skramlar i kassalådan.