Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bredden på väg bort?!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-05-12, 10:05 #28
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar

Reg.datum: Sep 2009
På byrån där jag jobbar är vi övertygade om att responsive kommer finnas kvar och utvecklas i många år framöver. Brukar bygga våra siter med Twitter bootstrap som grund, de har en responsive grid att utgå ifrån som börjar på 1200px och går ända ner till max 480px och lägre.

Målet är ju alltid att få med den viktigaste informationen så tidigt som möjligt på mobil-versionen av sidan, stora touchvänliga menyknappar samt plocka bort och bygga om alla funktioner med popup-fönster och liknande som inte fungerar perfekt på alla devices.

Jag personligen tror inte att bredden någonsin kommer försvinna, vi kommer inte orka läsa wikipedia i 2500px bredd och många av oss använder säkert bara halva skärmen för webbläsaren så det finns nästan ingen idé att bygga bredare än 1200-1280px enligt mig. Möjligtvis 1600px, men bredare behöver vi nog inte gå.

Ser fram emot hur vi kommer anpassa webbplatserna för mobila projektor-devices i framtiden. Hur kommer vi göra för att klicka på länkar där och liknande? Bara ögonrörelse? Hur som, tror fortfarande inte det är nödvänligt med bredare än 1600px.
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017