Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Malta

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-25, 19:11 #27
Tore Tore är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Tore Tore är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av NuCo Visa inlägg
När jag bodde utomlands så hade SKV ett krav på att man var tvungen att vara borta minst 6 månader för att kunna "utvandra" och inte behöva betala skatt i Sverige. Detta var dock i början på 2000 - talet. Det kanske är annorlunda idag.
Det är samma idag. Det räcker inte heller med att du är borta från Sverige 6 mån/år, du måste vara i ett annat land i minst 6 mån/år. Dvs: Det räcker inte med att backpacka runt i halva året och resten av tiden vara i Sverige. Du måste vara bofast i ett annat land i minst 6 månader per år.

Jag är helt utskriven från Sverige och skattar på Malta. Följ Patrikwebs länk för att läsa mer om skatterna.

Då och då poppar det upp trådar på forum om folk som vill finna skattelösningar för sina "internetinkomster" utan att behöva lämna Sverige. Jag förstår liksom inte deras problem. Flytta till Malta så får du både bättre skatteläge OCH bättre väder. Dubbelvinst UTAN att behöva fuska.
Tore är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017