FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag har börjat göra webbplatser i USA och har under det halvår som jag gjort det köpt på mig en del tjänster som jag behöver för min satsning där. Det är allt från webbhotell till olika program för att hjälpa mig på traven. Betalar allt via Paypal. Nu har det uppstått ett litet problem dock. Eftersom jag kör hela mitt företag vitt (som det skall vara) har jag nu kommit till ett problem jag inte trodde fanns. Eller så har min kvinna som bokför ingen aning hur hon skall göra detta. Det är så enkelt att jag vill dra av dessa kostnader jag har för de tjänster jag använder och betalar via Paypal. Min revisor säger dock att det inte går. Hon pekar på att de tjänster jag använder inte har tillräckliga underlag på de "fakturor" som skickas. Ni som har någon Paypal tjänst vet kanske att om de drar automatiska månadsbetalningar så kommer ju bara ett mail att det företaget har dragit x antal pengar från kontot. Visst, några har så att man kan logga in hos dem och ladda hem en form av faktura men de inget av de företag har alla de uppgifter som Skatteverket behöver. Känns inte som det är strukturerat på samma maniska sätt som i Sverige. I Sverige måste du ju skatteverket veta vad du har för skostorlek ungefär. Så min fråga till er: Kan man inte dra av kostnader för olika Paypal kostnader på tjänster / produkter man köper från USA? Det verkar ju i så fall helt sjukt. Det betyder ju att om man drar in 50000 kr i månaden så har man kostnader på 25000 via Paypal går ju företaget +- 0. Det kan väl inte vara såhär dumt? För känns ju inte som det är fair play av skatteverket då. Är det min revisor som är helt ute och cyklar eller är det såhär? |
||
![]() |
![]() |
|
|