FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om man ser till dom grupper som du räknar upp så är det ju deras eget val, hade dom velat tjäna bättre med pengar hade dom ju valt något annat yrke. Men samma sak där, deras eget beslut och val. Jag personligen skiter i vad andra har för inkomster, men mina egna pengar vill jag ha kvar. Är man sjuk så har man självklart svårt att påverka vissa saker, men är man frisk så kan man alltid ta egna beslut. Man har ju alltid gjort ett val vad man vill utbilda sig som, vad man vill och kan tänka jobba som. Det jag alltid blir så arg på är att folk alltid gnäller på dom som har bättre ställt och hur dom placerar sina pengar. Kolla bara på rubrikerna om IKEA och Kamprad, dom som faktiskt blev förvånad över hans skatteplanering måste levt i en helt annan värld. Folk blev förbannade över hans skatteplanering medan ingen ens tänker på hur många anställda och arbetstillfällen IKEA faktiskt skapar och vilken offentlig stor mängd skatt dom betalat i arbetsgivaravgifter. Senast redigerad av patrikweb den 2011-11-02 klockan 21:55 |
||
![]() |
|
|