Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Koppla webbshop mot affärssystem t.ex Visma?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-27, 19:23 #1
BuboBubo BuboBubo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
BuboBubo BuboBubo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
Standard Koppla webbshop mot affärssystem t.ex Visma?

Har börjat fundera på nån form av direkt(are) koppling mellan webbshoppen och Vismas administration för fakturering m.m som är mer tids- och arbetseffektivt än "ta emot ordrar och lägg sedan in dem manuellt"-metoden. Men hur gör man egentligen med sånt när man redan har en befintlig, hemsnickrad webbshop som inte är av någon färdig, redan visma-vänlig plattformstyp?

Jag är inte ute efter kodexempel utan bara principen kring hur man vanligtvis lägger upp det, om det finns nån här som kör nåt liknande upplägg? Förmodar att man får köra nån form av regelbunden manuell uppdatering så länge webbshoppen körs på ett webbhotell och Vismaburken står hemma på kontoret, men hur lägger man upp kopplingen?

Aggregerar man t.ex alla ordrar sedan det senaste synkningsdatumet i nån (vismaläsvänlig) fil på servern som man sedan laddar ner och importerar (varpå synkningsdatumet uppdateras igen) eller vad är bästa lösningen för den typen av situationer?

Har googlat en hel del och även sökt här om Visma men det verkar finnas ytterst lite att finna som behandlar just denna frågeställning, det mesta verkar handla om hur man börjar om med nån Vismavänlig stereotyp paketshop och det är inte alls intressant för min del, jag gillar att hugga ut mina stenhjul från grunden

EDIT: Stava!
BuboBubo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017