Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Ser man till LAS så kan 1 samtal på 1min kosta företaget massa timmar och extra personal.
Du måste vara ett riktigt stort företag för ha råd med 24/7 personal vakna på plats, och då får man ju även räkna på att tjänsten + SLA avtalet är betydligt dyrare med.
Det går ju åt en hel del heltidsanställa för klara ha en person vaken 24/7 om man ska följa LAS.
|
Tror att en 24/7 rotation går att få runt på 2 pers om man snackar med facket, vet iaf ett ställe där man löser det så.
Sen så hade vi en spännande lösning så att vi kom runt att ha 2 anställda som jobbade på nätterna, nämligen genom att ha kontaktsamtal till en extern larmcentral (securitas) och typ "pingade" att vi levde, om vi inte hörde av oss så fick vi ett samtal. Tydligen så räcker det för att komma runt att man måste vara två på nätterna, men man var ju liiiiiiiite irriterad när det visade sig att konkurrenten alltid satt två, för inte fan var det rolig att sitta ensam på kontoret mellan 23 och 07..