Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Fniss.. - jag säger bara att det händer "hela tiden" för att slippa gå in på saker jag inte bör..
|
Eh, jag har då aldrig hört talas om att något sådant skett på ett bolag i UK som
registrerats och använts enligt min hypotes ovan och även om så skedde så skulle det troligtvis inte vara speciellt svårt att få domänadresserna överlåtna på ett legitimt sätt i samband med att det likviderades (precis som kippex skrev). Men vad vet jag...
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
|
Kör på! Registertvättar är bara positiva, så länge ni inte gör det mot UC och ändrar privatpersoner till egna firmor och tvärtom

Men jag tror inte ni kan hitta något fel i många av de LTD bolag som namn registreras på idag. Av ren nyfikenhet, hur mycket har andelen domäninnehavare från UK ökat de senaste åren?
Citat:
Ursprungligen postat av kippex
Eng3l: Det går dessutom att komma betydligt lägre med årskostnaden om du nu skulle exkludera en fysisk person, vilken förvisso ökar risken för likvidation från obefintlig till.. minimal? Men det där kan du säkert bäst  Även om det finns "bättre" länder för total anonymisering.
|
Nja, det vette fåglarna, har för mig att det görs kontroll av direktör och sekreterare av house of companies, men jag kan ha fel. Och visst finns det bättre länder för anonymitet men tyvärr tenderar smidigheten med bolagsregistreringar och annat bli svårare ju mer anonym det går att bli, har jag hört.
Citat:
Ursprungligen postat av kippex
Vidare, om jag nu inte är trött, har jag för mig att aktiekapital kan vara £1 i UK så om man nu tycker den lösningen verkligen är intressant är det ju genomförbart för de flesta.
|
Stämmer bra att aktiekapitalet kan vara så lite som £1.