Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Jag framför synpunkter som är viktiga att TS får veta så denne inte slösar bort sin egen tid på oväsentligheter som ingen kund bryr sig om. Kunderna vill ha webbplatser som är lätta att navigera och som "säljer" inte vinner pris i grafik- och PR-byråernas interna skönhetstävlingar.
|
Det stämmer inte. Det finns kunder där en flashig design inte är det minsta passande samtidigt som det finns kunder där designen är allt. Det är omöjligt att göra något som passar alla. Kampanjsidor - som blivit väldigt vanliga på senare tid - innehåller exempelvis mestadels "lull-lull" medan raka motsatsen gäller för myndigheter. Sedan finns kunder i alla former och färger däremellan. Det som du anser vara "oväsentligheter" är enormt viktigt i vissa branscher. I det här fallet talar TS om för kunden att de kan göra sajter som syns där fokus ligger på design. Precis som du säger så är det första intrycket väldigt viktigt.