FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett enligt mig lite märkligt problem där ett formulär som funkar i t.ex. FF3, FF4, Chrome, IE7, IE8 inte fungerar i IE9.
Det är en <TEXTAREA> som spökar, närmare bestämt så verkar det som om när jag lägger på ckeditor via jquery på textarean så kommer inte fältet med i $_POST när man submittar. Tar jag bort jQuery scriptet så fungerar det. Fungerar med ckeditor/jQuery i "alla" andra webbläsare... Någon som hört talas om detta? Jag har stirrat mig blind på koden men... Kod:
<script type="text/javascript" src="/ckeditor/adapters/jquery.js"></script> <script type="text/javascript">//<![CDATA[ $(function() { var config = { toolbar: [ ['Bold', 'Italic', '-', 'NumberedList', 'BulletedList', '-', 'Link', 'Unlink'], ['UIColor'] ] }; $('.jquery_ckeditor').ckeditor(config); }); //]]></script> <a name="form"> <h2>Skriv eller redigera fråga</h2></a> <form method="post" action="/fragor-och-svar"> <label for="user_name">Ditt namn</label><br /> <input type="text" name="user_name" value="" disabled="disabled" style="width:8em;"> <br /><label for="question">Din fråga* (<span class="icon info">skriv frågan här med en hel mening</span>)</label> <br /> <input type="text" name="question" value="" style="width:20em;"> <input type="hidden" name="lat" id="latitude" value="" /> <input type="hidden" name="long" id="longitude" value="" /> <p><label for="qtext">Förklaring (frivilligt, max 1000 tecken)</label> <br /> <textarea name="qtext" class="jquery_ckeditor" cols="80" rows="10"></textarea></p><input type = "hidden" name="edit_id" value="0" /><p><input type = "submit" name = "submitq" value="Skicka" class="formbutton" style="" /></p> </form> |
|||
![]() |
![]() |
|
|