WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Klientsidans teknologier, design och grafik (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Problem med formulär i IE9 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047332)

mephisto73 2011-03-25 12:53

Problem med formulär i IE9

Ett enligt mig lite märkligt problem där ett formulär som funkar i t.ex. FF3, FF4, Chrome, IE7, IE8 inte fungerar i IE9.

Det är en <TEXTAREA> som spökar, närmare bestämt så verkar det som om när jag lägger på ckeditor via jquery på textarean så kommer inte fältet med i $_POST när man submittar.

Tar jag bort jQuery scriptet så fungerar det.

Fungerar med ckeditor/jQuery i "alla" andra webbläsare...

Någon som hört talas om detta? Jag har stirrat mig blind på koden men...

Kod:

<script type="text/javascript" src="/ckeditor/adapters/jquery.js"></script>
                                                <script type="text/javascript">//<![CDATA[
                                                        $(function()
                                                        {
                                                                var config = {
                                                                        toolbar:
                                                                        [
                                                                                ['Bold', 'Italic', '-', 'NumberedList', 'BulletedList', '-', 'Link', 'Unlink'],
                                                                                ['UIColor']
                                                                        ]
                                                                };
                                                                $('.jquery_ckeditor').ckeditor(config);
                                                        });
                                                                //]]></script>
                                <a name="form">

<h2>Skriv eller redigera fråga</h2></a>

<form method="post" action="/fragor-och-svar">
                        <label for="user_name">Ditt namn</label><br />
                          <input type="text" name="user_name" value="" disabled="disabled" style="width:8em;">

<br /><label for="question">Din fråga* (<span class="icon info">skriv frågan här med en hel mening</span>)</label>  <br />
                          <input type="text" name="question" value="" style="width:20em;">

<input type="hidden" name="lat" id="latitude" value="" />

<input type="hidden" name="long" id="longitude" value="" />
            <p><label for="qtext">Förklaring (frivilligt, max 1000 tecken)</label>  <br />
                        <textarea name="qtext" class="jquery_ckeditor" cols="80" rows="10"></textarea></p><input type = "hidden" name="edit_id" value="0" /><p><input type = "submit" name = "submitq" value="Skicka" class="formbutton" style="" /></p>
                    </form>

Magnus_A 2011-03-25 14:49

Det sägs att man ska har jquery 1.5.1 till IE 9. Har du det?

mephisto73 2011-03-25 15:46

Jag kör 1.4.2, ska ändra och testa. Tack för tipset.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson