Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

HostingSpeed.se - Hjälp mig samla data och utveckla!

Visa resultat för omröstning: Hur ska datan samlas in? Ska servern eller klienten initera(Push eller Pull)
Server => Clinet (Pull, Servern initierar anslutningen och hämtar data. Cron på servern) 17 73.91%
Clinet => Server (Push, klienten pushar datan till servern med jämna mellanrum. Cron på klienten) 6 26.09%
Antal röster: 23. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-22, 11:24 #11
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av akelagercrantz Visa inlägg
Det test som ITisGood har skrivit testar operationer/s i MySQL. Jag kan tänka mig att vi implementerar liknande tester för cpu-prestanda, IO-prestanda osv.

Att testa antal req/s i ett cms är så klart intressant också, men det är så många parametrar som man måste ta hänsyn till. Det är många inställningar som påverkar hastigheten av systemet. En installation av wordpress skiljer sig ganska mycket från en annan, med den stora mängd plugins det finns. Bara det att ändra på permalänkarnas struktur kan påverka prestandan i wordpress enormt. http://comox.textdrive.com/pipermail...ry/011097.html
Precis, instämmer i att vi bör undvika CMS:er pga alla plugins som kan dra ner prestandan. Alternativt ett seperat testmoment för olika CMS:er där användaren ombes stänga av plugins.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017